خرید انواع آبنما

یکی از شیک‌ترین و بهترین راه‌های افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل شما، استفاده از انواع آبنما است. استفاده از انواع مختلف آبنما مانند آبنمای حبابی پرتابل علاوه بر ایجاد محیطی زیبا و درخور برای گردهمایی‌‌ها و مهمانی‌ها، ایجاد یک محیط شاخص و جلوه­ انگیز در فضای داخلی منزل مانند اتاق نشیمن یا پذیرایی سبب افزایش القای حس آرامش از محیط به افراد نیز می‌­شود.

انواع آبنماها مثل آبنمای خانگی فایرگلاس برای فضا‌‌های داخلی‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، فروشگاه­‌‌ها، مراکز اداری، مراکز تجاری و … نیز به کار برده می‌شوند و مالکان مکان­‌های مذکور نیز می‌­توانند مانند مالکان منازل از انواع آبنماها در فضای داخلی خود استفاده کرده و از آن لذت ببرند و فضایی دلپذیر و درخور را برای مشتریان، مهمانان و افراد پدید آورند. صاحبان برند نیز می‌توانند به طور خلاقانه‌ای از برند خود در آبنمای فضایی داخلی استفاده کرده و به نوعی متفاوت و شیک توجه افراد را به برند خود معطوف سازند و از آرم تجاری خود در آبنماها به عنوان ابزاری تبلیغاتی زیبا و مدرن استفاده کنند.

مزایای بسیاری در مورد استفاده از انواع مختلف آبنما در فضای داخلی منزل، هتل‌‌ها، رستوران‌‌ها، مراکز تجاری، دفاتر اداری، فروشگاه­‌‌ها و … وجود دارد که به طور کلی می‌توان آن‌‌ها را در چهار دسته کلی ذیل مطرح کرد.

 زیباسازی فضا

زیبایی و جذابیتی که آبنمای حبابی با افکت‌‌ها و افزونه‌های سمعی و بصری خود در محیط ایجاد می‌­کند در نهایت سبب افزایش جلوه و زیبایی محل قرارگیری مانند‌‌ هال یا اتاق نشیمن شده و به دلیل ترکیب شدن با عناصر دیگر محیطی، زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی محیط شما چه منزل و چه هتل یا دفتر کار می­‌بخشد. شما می‌توانید از انواع آبنماها مانند آبنما‌‌های تزیینی، آبنما‌‌های حبابی، آبنما‌‌های رومیزی و … که دارای افکت‌های مختلف سمعی و بصری هستند به گونه‌ای هماهنگ و ‌‌هارمونیک در فضای داخلی منازل، هتل‌ها، رستوران‌ها و … استفاده نمایید.

 زیباسازی فضا

اگر شما در فضای داخلی خود از انواع مختلف آبنما‌‌های حبابی، آب نما‌‌های تزئینی و … به صورت ثابت و فیکس شده در محیط استفاده می‌­کنید، می‌­توانید مطمئن باشید که هزینه‌ای که صرف خرید آبنما مذکور کرده‌اید به طور مستقیم سبب افزایش ارزش قیمت ملک شما خواهد شد و به نوعی می‌توان گفت آبنماها در فضای داخلی سبب ارتقا ارزش افزوده محل قرارگیری و در نها‌‌یت ملک مورد نظر می‌شود. این گفته از زمان‌‌های دور (1000 سال قبل از میلاد مسیح) نیز صادق بوده و اماکن و ملک‌هایی که در آن‌‌ها آبنما به کار رفته بود از ارزش مالی بیشتری نسبت به اماکن و ملک‌هایی که در آن‌‌ها از آبنما استفاده نشده بوده، برخوردار بودند.

به گفته متخصصان طب سنتی قرار گرفتن افراد در برابر صدای آب در حال حرکت (صدای آب جاری) می‌تواند به نوعی خاصیت درمانی داشته باشد. این صدای آب جاری می‌­تواند به نوعی مانند صدای سپید عمل کند بدین ترتیب که می‌تواند آلودگی‌های صوتی محیط را در خود جذب کرده و این صدا‌‌های ناخوشایند پس زمین‌ه­ای مانند صدای بوق ماشین‌‌ها، صدای تردد موتورها و … را حذف کرده و اثرات منفی آلودگی صوتی را کاهش دهد و از طرفی سبب افزایش حس آرامش در افراد شود و میزان نگرانی و اغتشاش ذهنی افراد را نیز کاهش ­دهد. بر اساس تحقیقات روانشناسان بالینی نیز صدای آب روان، سبب افزایش میزان تحمل افراد نیز می‌­شود و آستانه تحمل افراد را بالا می‌­برد.

آبنمای رومیزی

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از انواع مختلف آبنما در فضای داخلی، بهبود کیفیت هوای محیط است. انواع مختلف آبنما با روش‌های مختلف اقدام به افزایش کیفیت هوای محیط می‌کنند. مثلا آبنما‌‌های حبابی با دمیدن هوا در آب و قرار دادن هوا در مجاورت اشعه فرابنفش نوع خاصی از LED‌‌ها و آزاد کردن یک اتم آزاد اکسیژن از گاز اوزون، اقدام به افزایش کیفیت محیط می‌­کنند و یا انواع مختلف آبنما به روش‌های دیگر مانند افزایش رطوبت محیط، کاهش غلظت گاز‌‌های NOX ، SOX و COX و کاهش غلظت یون‌های آزاد موجود در اتمسفر اقدام به بهبود کیفیت هوای مصرفی افراد در محیط می‌­کنند.
با توجه به تنوع انواع آبنماها و وجود مدل‌های مختلف، انواع آبنما‌‌های فضای داخلی را با توجه به محل نصب یا قرارگیری به 3 دسته کلی، رومیزی، دیواری و زمینی تقسیم بندی می‌کنند. در ذیل هر 3 مورد مذکور توضیح داده می‌شود.

 آبنما‌‌های رومیزی

آبنمای رومیزی نسبتا جمع و جور بوده و از ابعاد بزرگی برخوردار نیست. این آبنماها به گونه‌ای ساخته، می‌شوند که قابل حمل بوده و در انواع مختلف مدل­‌‌ها (حبابی، تزیینی، نمادی و …)، شکل­‌‌ها، نقش‌‌ها و طرح­‌های مختلف هنری با جنس‌های مختلفی (MDF، چوب، استیل و …) به بازار عرضه می‌­شوند.

این آبنماها نسبت به آبنما‌‌های دیواری و زمینی از قیمت و وزن کمتری برخوردار بوده و بسته به نوع آبنما، افکت‌های مختلف سمعی و بصری را در محیط ایجاد می‌کنند. آبنما‌‌های رومیزی از میزان مصرف برق کمی ‌برخوردار بوده و میزان رسیدگی و خرابی در آن‌‌ها بسیار کم است و به راحتی با ایجاد هماهنگی و‌‌هارمونی با دیگر اجزا محیط، سبب افزایش زیبایی و جلوه محیط داخلی می‌شوند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عملیات ریاضی *