استفاده از آبنما

بسیاری از افراد و پولدار در سراسر دنیا برای افزایش جلوه و زیبایی و همچنین افزایش القا حس آرامش ملک و املاک خود اقدام به نصب انواع مختلف آبنما (آبنما ریتمیک، آبنما موزیکال، آبنما ریتمیک موزیکال، آبنمای از پیش ساخته شده، آبنما حبابی، آبنمای رومیزی و …) در قسمت‌­های مختلف باغ یا منزل خود را می‌کنند.
موارد استفاده از آبنما در دکوراسیون بسیار زیاد است، اصولا در معماری چه در طراحی داخلی و چه در طراحی بیرونی آبنماها از سطح جلوه و زیبایی زیادی برخوردار بوده که باعث می‌شود اغلب معماران و مهندسان عمران جهت افزایش زیبایی، جلوه و القا حس خوب به افراد استفاده از آبنما را در ساختمان‌­ها، باغ‌ها و منازل مورد توجه قرار دهند.
امروزه معماران و مهندسان و حتی شما می‌توانید آبنماها را در طیف‌های گسترده‌ای از انواع (آبنما رومیزی، آبنما پیش ساخته، آبنما موزیکال، آبنما کارگردانی، آبنما ریزشی، آبنما آبشاری، آبنمای خانگی و …)، اشکال (ماتریسی، مثلثی، کرو و…)، اندازه‌ها و طرح‌های متنوع با استفاده از متریال و مواد به کار رفته مختلف (استیل، آلومینیوم، برنج، چوب و …) را برای باغ و منزل خود انتخاب نمایید.
محل قرار گیری آبنما می‌تواند در محیط داخلی منزل، باغ یا دفتر کار و یا محیط بیرونی مانند حیاط، استخر پاسیو و بالکن قرار گیرد. انواع مختلف آبنما با توجه به سایز ساخت جهت استفاده در مناطق مختلف داخلی و خارجی منازل و اماکن شخصی و عمومی طراحی و ساخته شده‌اند.
به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از یک آبنمای کوچک در یک محیط بزرگ مخصوصا محیط خارجی از جلوه زیاد و بالایی برخوردار نبوده و برعکس استفاده از یک آبنمای بزرگ در فضای داخلی نیز سبب ایجاد شلوغی و گرفتگی محیط می‌شود. پس انتخاب سایز مناسب آبنما از جمله پارامتر­های مهم در بحث معماری و طراحی داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

آبنمای حیاط و باغیکی از روش‌هایی که همواره به افراد مختلف و حتی معماران و مهندسان عمران جهت انتخاب نوع آبنما و مشخصات جهت نصب در مکان‌های مختلف با افکت‌های گوناگون توصیه می‌شود، مشاوره با از بهترین شرکت‌­های فعال در حوزه آبنما همراه با نورپردازی است. این مشاوره با افراد متخصص سبب می‌شود که شما آبنمایی را انتخاب کنید که کاملا با شرایط شما و محیط نصب همخوانی داشته و با عملکرد مناسب و ایجاد افکت‌های مختلف سمعی و بصری سبب ایجاد رضایت کامل شما از نصب و ایجاد آبنما در محیط شخصیتان شود.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که انواع آبنماها مثل آبنمای حبابی پرتابل صرف نظر از کارایی، عملکرد و افکت‌های مختلفی که ایجاد می‌کنند سبب ایجاد حس خوب در افراد نیز می‌شوند پس شما با صرف هزینه در جهت خرید آبنما علاوه بر بهره‌مندی از کارایی و افکت ­های زیبای سمعی و بصری آن‌ها سبب ایجاد القای حس مثبت و شادی و آرامش در افراد نیز می‌شوید.
استفاده از آبنما در فضای باز باغ‌های شخصی یک سرمایه گذاری و انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری دیگر آبنماها به رسیدگی و تعمیرات چندانی نیاز نداشته و از مصرف برق بسیار کمتری نیز برخوردار هستند، خطرات احتمالی جانی و مالی که از اتصال برق به آب به وجود می آید به حداقل رسیده و با استفاده از یک تابلو برق می‌توان خطرات جانی و مالی را به صفر نیز کاهش داد.

آبنمای حیاط و باغیکی از خاطره انگیزترین مباحثی که پیرامون استفاده از انواع آبنما در فضای باز باغ‌ها و منازل مسکونی از جانب افراد و معماران مطرح می‌شود این است که آبنماها فضایی آرام و مفرح ایجاد کرده که به نوعی این حس القا شده بی نقص بوده و سبب ایجاد یک حس خوب در تمامی افراد می‌شود.
شما با استفاده از انواع مختلف گیاهان و یا حیوانات آبزی در استخر یا برکه‌ای که آبنما در آن واقع شده است می‌توانید با ایجاد یک فضای واحه گونه که با سبک معماری مدیترانه‌ای نیز ادغام شده، یکی از زیباترین و شاخص‌ترین مکان‌ها را در ملک شخصیتان به وجود آورید.” با توجه به گفته‌های روانشناسان صدای آب روان و پویا در ذهن افراد مختلف سبب ایجاد القای حس آرامش توام با راحتی خیال است که منظور از این راحتی خیال کاهش چشمگیر استرس و نگرانی در ذهن افراد است.
بدین ترتیب شما می‌توانید با استفاده از انواع مختلف آبنما مثل آبنمای حبابی به افزایش زیبایی محیط پرداخته و با القای حس آرامش به وجود آمده به افزایش کیفیت زندگی خود نیز بیفزایید. به گفته طب سنتی وجود و ایجاد حرکت آب روان در نزدیکی افراد انرژی منفی موجود در ذهن و بدن آن‌ها را آزاد کرده و این عمل به بهبود عملکرد ذهن و جسم افراد کمک شایان می‌کند.

آلودگی صوتی مانند صدای بوق ماشین‌­ها، صدای آزار دهنده موسیقی که از مهمانی‌های همسایگان به گوش می‌رسد، صدای حرکت ماشین‌­ها و کامیون‌­ها و … سبب ایجاد حس نامطلوب و ناراحتی در افراد می‌شود. استفاده از آبنما چه در فضای داخلی و چه در فضای بیرونی با ایجاد صدای آرامش بخش سبب کاهش چشمگیر آلودگی صوتی و تبعات مخرب آن بر افراد می‌شود. این صدا آنقدر از لحاظ القای حس آرامش قوی است که می‌توانید شدت آلودگی صوتی محیطی را سرکوب کرده و از تاثیرات منفی آن‌ها بکاهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عملیات ریاضی *