مدل آبنمای خانگی

یک آبنمای خانگی نه تنها یک عنصر در دکوراسیون شما است بلکه باعث شادابی و طراوت شما می‌شود! در این مقاله انواع مختلفی از آبنما‌های خانگی  و مکان‌هایی را که باید در آن قرار دهید، مطرح کرده‌ایم.

دو چیز که با شنیدن صدای جاری شدن آب در آبنما‌های خانگی روی سنگ‌ها به ذهنتان می‌خورد، شادابی و طراوت است. جای تعجب نیست که آبگرم‌ها از آبنمای خانگی برای ارتقاء یک محیط آرامش بخش استفاده کنند.
به گفته کارشناسان فنگ شوی، آب جاری نمادی از سعادت و ثروت است. بنابراین، نه تنها یک آبنمای کوچک خانگی یک نقطه کانونی را در دکوراسیون شما ایجاد می‌کند، بلکه باعث خوشبختی شما نیز می‌شود! در ایران به این ضرب المثل معروف است که آب روشنایی است.

در زیر انواع مختلفی از آبنماهای سرپوشیده و مکان‌هایی را که می‌توانید در آن‌ها قرار دهید، مطرح کرده‌ایم.

کجا باید چشمه آب خانگی خود را قرار دهیم؟

بدون شک بهترین مکان برای نصب آبنما باغ، ایوان یا حتی در ورودی خانه شما است. متاسفانه، بسیاری از ما از  فضای باز لوکس یا حتی یک ورودی بزرگ در خانه‌مان بهره نداریم. بنابراین، برای به دست آوردن بیشترین مزایا، کارشناسان فنگ شوی پیشنهاد می‌کنند آبنمای خانگی را در گوشه‌های خانه خود قرار دهید. جنوب شرقی، جنوب غربی و شمال.

6 مدل آبنمای خانگی

6 مدل آبنمای خانگی که محیط هر خانه را با طراوت می‌کند، عبارت است از:

  1. آبنماهای زمینی
  2. آبنماهای دیواری
  3.  آبنما‌های رومیزی
  4. آبنمای رومیزی سنگی
  5. آبنمای رومیزی خاکی
  6. آبنمای رومیزی بامبو

در ادامه انواع مدل آبنمای خانگی را بررسی خواهیم کرد.

آبنماهای دیواری

1. آبنماهای زمینی

به طور معمول، تصویری بسیار سنتی و خاکی را تجسم می‌کند. بدنه آن‌ها  از سنگ حک شده‌اند و می‌توانند در داخل خانه نصب شوند. مکانی را انتخاب کنید که نه تنها  چشم را درگیر می‌کند، بلکه مهمانان شما در هنگام حرکت در خانه با آبنما مواجه شوند. آبنمای پر زرق و برق که در تصویر بالا مشاهده شده است برای ساختمان‌های بزرگ و ساکت و کم نور ساخته شده است. شما نمی‌خواهید مبلمان شما برای جلب توجه با آبنمای شما رقابت کند!

2. آبنماهای دیواری

آبنماهای دیواری و آبنمای حبابی از نظر طراحی، مدرن و امروزی هستند. معمولاً در لابی‌های هتل‌ها و اماکن عمومی‌ نصب می‌شوند تا ابعادی به مناطق پر رفت و آمد اضافه شود. اگر یک آپارتمان جمع و جور دارید، اجازه ندهید که این امر شما را از داشتن آبنمای خانگی محروم کند، هنوز می‌توانید آبنمای زیبا را در دیوار خود را نصب کنید. آب جاری خانه شما را زنده می‌کند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید و فضای باز در خانه خود داشته باشید، نصب یک آبنمای دیواری در سنگ یا بتن بسیار عالی به نظر می‌رسد. ایده این فواره آب شیر سنگی که در عکس زیر می‌بینید کاربردی و جالب است.

آبنماهای دیواری

3. آبنما‌های رومیزی

اگر آبنماهای فوق خیلی ثابت  به نظر می‌رسند نیاز به تغییرات و عملیات ساختمانی دارند و شما می‌خواهید فورا انگشتان دست را در آب فرو ببرید، پس آبنماهای رومیزی همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

4. آبنمای رومیزی سنگی

آبنمای رومیزی داخلی سه طبقه (عکس زیر) که از سنگ ساخته شده است بر روی یک کنسول در ورودی خانه شما یا قرار گرفتن کنار یک پنجره، زیبا به نظر می‌رسد. اگر بالکن داشته باشید، حتی اگر  دارای فضای کمی‌ باشد، این آبنما در آنجا خوب به نظر می‌رسد.

آبنمای رومیزی سنگی

5. آبنمای رومیزی خاکی

یک نوع دیگر از آبنمای رومیزی، آبنمای زیر جمع و جور و خاکی، این آبنمای رومیزی فوراً گوشه‌ای از اتاق نشیمن شما را پوشش و زیبا می‌کند. اگر است، آن را روی یک میز کناری قرار دهید و اجازه دهید انرژی آن از قسمت نشیمن شما عبور کند.

مدل آبنمای خانگی

6. آبنمای رومیزی بامبو

اگر طرفدار محصولات ارگانیک و طبیعی هستید، این آبنمای رومیزی بامبو مناسب‌ترین انتخاب است. لازم نیست آن را بخرید. می‌توانید مهارت‌های خود  را امتحان کنید و آن را بسازید. تنها چند سنگ احتیاج دارید، یک مخزن برای گردش آب در آن، یک پمپ و یک فواره برای عبور آب و مقداری بامبو که در فروشگاه‌های گل و گیاه می‌توانید تهیه کنید.

ممکن است فکر کردن به چگونگی مونتاژ قطعات مکانیکی آبنما شما را از ساختن آن دلسرد کند، اما باید بدانید که این کار دشوار نیست و اگر فرایند سر هم کردن قطعات مختلف آبنما را بیاموزید، خواهید دید که چقدر ساخت آبنما ساده است.

آبنمای رومیزی بامبو

در ابتدا لازم است برخی ابزار پر کاربرد در ساخت آبنما را به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید از جمله پمپ آب، شلنگ آب، فواره آب و مخزن خود آبنما که می‌تواند از سنگ یا کاشی یا فایبرگلاس یا چوب‌های ضد آب ساخته شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عملیات ریاضی *