مواد اولیه آبنمای فضای باز

آبنماهای فضای باز مناسب برای راهروهای دایره ای شکل‌، حیاط‌ها‌‌، راه‌های ورود‌، باغ‌ها و پاسیوها هستند، زیرا صدای آب که در آن‌ها پایین می‌آید می‌تواند احساس آرامش فوق العاده‌ای را فراهم کند.
بسته به تنظیم دقیق آن‌ها‌، مواد اولیه آبنمای فضای باز وجود دارد که می‌توانید آن را در فضای خود اجرا کنید.
انواع مختلف آبنما مثل آبنمای خانگی و یا آبنمای حبابی چیزی است که سال‌های سال برای شما ارزشمند خواهید بود‌‌، بنابراین استفاده از مواد و مصالح مناسب برای افزایش طول عمر آن تا آنجا که ممکن است مهم است.
در حالی که نمونه‌هایی از مواد و مصالح  آبنما می‌تواند باعث ایجاد رعب و وحشت شود‌‌، ما یک راهنما ایجاد کرده‌ایم که به شما امکان می‌دهد مواد متناسب با سبک فواره خود را انتخاب کنید.

اکریلیک، شیشه و رزین

آبنما‌های شیشه‌ای بسیار زیبایی هستند. به نظر می‌رسد آن‌ها بیشتر شبیه یک اثر هنری هستند تا یک آبنما. با این حال‌، آن‌ها معمولاً برای یک فضای باز کاربردی نیستند زیرا به راحتی شکسته می‌شوند. آبنما‌های اکریلیک می‌توانند ظاهر هنری و کمی ‌دوام بیشتری داشته باشند‌‌، اما به مرور رنگ آن‌ها سایه‌ای مایل به زرد تبدیل شوند و با گذشت زمان شکننده شوند. هرچه سال به سال در آفتاب باقی بماند. آبنماهای رزین قالب نیز به مرور زمان شکننده می‌شوند‌‌، همچنین بسیار سبک هستند‌، بنابراین می‌توانند در باد شدید از بین بروند.

اکریلیک / شیشه / رزین

سرامیک

با شنیدن آبنمای سرامیکی‌، به یاد گلدان بزرگ سرامیکی بیفتید. این‌ها عالی هستند زیرا در مقایسه با اکثر آبنماها نسبتاً کوچک هستند و از  این آبنماها در  پاسیو و راه پله استفاده می‌کنند. همچنین‌‌، آن‌ها می‌توانند احساس دست ساز و احساس آرامشی به فضای کوچک‌تر ارائه دهند. می‌توانید یک فواره سرامیکی خریداری کنید یا حتی یک تکه سفال بزرگ بخرید و خودتان برای انجام یک پروژه سرگرم کننده DIY آن را به آبنما تبدیل کنید. اگر در مکانی زندگی می‌کنید که در طول زمستان به طور متناوب یخ میزند‌، مطمئن شوید که یک گلدان آنقدر کوچک خریداری کرده‌اید که بتواند آن را برای فصل زمستان به داخل بیاورد. اگر این کار را انجام ندهید‌، بعد از چند سال کوتاه آبنمای سرامیکی شما ترک می‌خورد / از هم می‌پاشد و شما مجبورید یک آبنمای  جدید بسازید.

چدنی

آبنماهای بتنی می‌توانند تقریباً به هر طرحی قالب ریزی شوند و گاهی اوقات می‌توانند هنگام نصب ابتدا ظاهر سنگ واقعی داشته باشند (قبل از این که رنگ پتینه روی سطح آن فرسوده یا محو شود.) آبنماهای سنگی بسیار سنگین هستند و تقریباً به اندازه یک آبنما سنگی واقعی وزن دارد. همچنین‌‌، آبنماهای چدنی نیاز به تمیز کردن خاصی دارند‌‌، درست در آنجا با ظریف‌ترین سنگ‌های طبیعی و در کنار آن سنگ‌های ظریف طبیعی‌، خاصیت متخلخل آبنما‌های ریخته گری یا بتوان آن‌ها را برای استفاده در آب و هوایی که دارای فصول یخ زدگی در طول سال است بسیار نامناسب می‌کند.
اگر دلتان برای تهیه سنگ ریخته‌گری یا فواره بتونی ذوق دارد و در آب و هوایی زندگی می‌کنید که به طور دوره‌ای یخ می‌زند. بخاطر داشته باشید که کل آبنما باید در هر پاییزها (قبل از رسیدن دمای زمستان) پوشانده شود یا  در گرما پوشانده شود‌، یا این که آبنما شما فقط چند سال دوام خواهد آورد. (همچنین‌، آبنما‌های متخلخل باید چندین هفته قبل از نسبت به آب نماهای گرانیت خاموش و تخلیه شوند ، فقط برای این که سنگ متخلخل خشک شود. حتی در زیر سطح سنگ). در غیر این صورت‌، اگر آبنماهای را بپوشانید که در واقع هنوز مرطوب است‌، شما واقعاً از آن در برابر یخ زدگی آب در داخل سنگ محافظت نکرده‌اید و از آنجا که همان آب یخ میزند و شروع به ترک خوردن سنگ می‌کند، صدمات اجتناب ناپذیری وجود دارد.

سنگ آهک یا سنگ مرمر

سنگ آهک یا سنگ مرمر

آیا می‌دانید یونانی‌ها بیش از 4500 سال پیش از سنگ آهک برای ایجاد تندیس استفاده می‌کردند؟ همچنین توسط مصریان برای ساخت اهرام بزرگ استفاده شد. دلیل این امر این است که سنگ آهک به راحتی در دسترس بوده و تراشیدن آن بسیار سریع بوده است، زیرا سنگ نرم‌تری است. این ماده بیشتر یک سنگ یکدست است و رنگ‌های متنوع زیادی در هر بلوک خاص ندارد.
آبنماهای مرمر تمایل به داشتن رنگ‌های متنوعی با رگه‌هایی با رنگ متضاد یا گاهی چندین رنگ متضاد دارند. آن‌ها کاملاً زیبا هستند و می‌توانند هر باغی را  درخشان در فضای باز تبدیل کنند. در حقیقت‌، آن‌ها بیشتر شبیه یک اثر هنری هستند تا یک آبنما. البته، سنگ‌های آهکی و سنگ مرمر از سنگ‌های ظریف‌، نرم و متخلخل‌تر هستند‌، بنابراین این بدان معنا است که آن‌ها باید فقط با محصولات تمیز کننده خاص نگهداری شوند که در هنگام تمیز کردن، سنگ خود را از بین نمی‌برد. همچنین، بیشتر در معرض آسیب به وسیله تراشکاری قرار خواهند گرفت، زیرا اگر واقعاً بخواهند با سنگ سختی در سنگ تراش دهند‌، حفر حروف اولیه آن‌ها در سنگ نسبتاً آسان خواهد بود.
سرانجام، به دلیل این خاصیت متخلخل، این نوع چشمه‌ها در برابر آب و هوای یخ زدگی و ذوب شدن به طور نامحدود مقاومت نخواهند کرد (همانگونه که گرانیت می‌کند)، حتی اگر آن‌ها هر پاییز را برای کل زمستان بپوشانید. بنابراین‌، بسته به قطر / ارتفاع آبنما‌، می‌تواند در فصل / تعطیلات زمستان 4-6 ماه از سال جلوی خانه شما شکل ناخوشایندی ایجاد کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عملیات ریاضی *