انواع مختلف آبنما

از تمدن‌های باستانی رم گرفته تا سلطنت‌های فرانسه و هتل‌های پر زرق و برق امروزی لاس وگاس، انواع مختلف آبنما از محبوبیتی برخوردارند که فراتر از مرزهای زمانی و مکانی است. در واقع، برجسته بودن هر باغ مشهور تقریباً همیشه ویژگی آب آن است. امروزه انواع مختلف آبنما مثل آبنمای خانگی و آبنمای حبابی به طور فزاینده‌ای برای خانه‌ها و دفاتر شخصی در دسترس هستند. با پیشرفت در فناوری و تنوع بیشتر در انتخاب مواد و سبک، اکنون می‌توانید یک آبنما متناسب با هر فضای خاص پیدا کنید. اما از کجا می‌دانید چه نوع آبنما‌هایی برای شما مناسب‌تر است؟
قبل از خرید انواع آبنما چه نکاتی را باید در ذهن داشته باشید و چگونه می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید؟
می‌دانیم که شما این سوالات و موارد دیگر را از خود می‌پرسید، ما برای همه این سوالات، پاسخ‌ مناسب داریم.

سوال رایج در مورد انواع مختلف آبنما

  1. آبنمای من به چه مقدار نگهداری احتیاج دارد؟
  2. انتظار دارم چقدر سر و صدا ایجاد کند؟
  3. چشمه من برای کارکرد چقدر برق نیاز دارد؟
  4. برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها در آبنما چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
  5. چقدر می‌توانم انتظار داشته باشم که جلبک کشی دوام داشته باشد؟
  6. چگونه می‌توانم از آبنما در فضای باز محافظت کنم؟

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

آبنما

1. آبنمای من به چه مقدار نگهداری احتیاج دارد؟

برخلاف تصور عمومی، نگهداری از آبنما‌ها نسبتاً کم است و مراقبت از آن‌ها آسان است. تمام کاری که شما واقعاً باید انجام دهید این است که مطمئن شوید آبنما شما آب کافی برای گردش در سیستم خود دارد. اگر اجازه دهید آبنمای شما برای مدت زمان طولانی و بدون آب کافی کار کند، این باعث می‌شود پمپ آبنما از کار بیفتد و در نهایت خراب شود. حوضچه آبنما خود را هر از گاهی بررسی کنید تا ببینید آیا سطح آب آن به اندازه کافی بالا است. اگر به نظر می‌رسد کم است، آب بیشتری اضافه کنید. روش دیگر برای تشخیص اینکه آب آبنما  شما آب کافی دارد یا نه، گوش دادن به صدای آن است.
اگر به جای موج روان یا جریانی که عادت کرده‌اید، صداهای بد خروجی تولید می‌کند، احتمالاً پمپ شما در تلاش است تا با مقدار ناکافی آب کنار بیاید. آبنما  شما همچنین از پاک شدن گاه به گاه بهره مند می‌شود. اگر با دقت به سطح حوضه آبنما  خود نگاه کنید، باید متوجه گرد و غبار و بقایای جرم و رسوب  روی سطح آن شوید. این به این دلیل است که یون‌های منفی از منبع آب آبنما  شما این ذرات را از هوا جذب می‌کنند. برای تمیز و درخشان نگه داشتن آبنما، کافی است آن را از برق جدا کنید، آن را تخلیه کرده و با پارچه‌ای تمیز و مرطوب سطح آن را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که پمپ خود را نیز پاک کنید، زیرا معمولاً بیشترین رسوب را جمع می‌کند.

2. انتظار دارم چقدر سر و صدا ایجاد کند؟

اندازه و نوع یک آبنما بزرگ دیواری می‌تواند مانند آبشار مینیاتوری غرش بی‌صدا ایجاد کند در حالی که یک فواره کوچک رومیزی باعث ایجاد یک فضای آرام و مداوم می‌شود و یک آبنما باغی طبقه بندی شده یک صدای آبشار دارد که با افزایش اندازه افزایش می‌یابد. اگر در مورد میزان صدای چشمه خود نگرانی خاصی دارید، حتماً با یک متخصص آبنما در میان بگذارید. در شرکت ایران پانا متخصصان ما مشاوره‌های تخصصی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه مشتریان ما آبنما رویاهای خود را پیدا می‌کنند.

3. چشمه من برای کارکرد چقدر برق نیاز دارد؟

نصب آبنما خود را علاوه بر این، برخی از آبنماهای فضای باز را می‌توان برای کار با انرژی خورشیدی ساخت. این بدان معنی است که تا زمانی که در مناطقی با نور خورشید قرار بگیرند، به منبع انرژی دیگری احتیاج ندارند.

آبنما

4. برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها در آبنما چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

جلبک‌ها که معمولاً در آبنما‌های فضای باز وجود دارد، اگر در آبنما شما تکثیر شوند، ناخوشایند می‌شوند. خوشبختانه کنترل آن‌ها آسان است. شما فقط می‌توانید هفته‌ای یک بار با افزودن یک جلبک کش به آبنما  خود نه تنها ریشه کن کنید، بلکه از رشد جلبک در آینده نیز جلوگیری کنید.

5. چقدر می‌توانم انتظار داشته باشم که جلبک کشی دوام داشته باشد؟

آبنمایی که به خوبی نگهداری شود و از مواد با کیفیت ساخته شود سال‌ها دوام خواهد داشت. صرف نظر از این که قرار است در داخل یا خارج از خانه قرار بگیرند، آبنما ‌ها برای ایجاد ارزش ماندگار هستند – در مورد مشهورترین آبنماهای جهان فکر کنید. برخی از آن‌ها ده‌ها سال دوام داشته‌اند در حالی که برخی دیگر قرن‌ها وجود داشته است. البته، کلید ماندگاری آبنما تمایل شما برای رسیدگی به نیازهای آن است. علاوه بر افزودن منظم آب به آبنما و پاک کردن آن، می‌توانید با پاک کردن اجزای مختلف پمپ آبنما، طول عمر آن را افزایش دهید.

6. چگونه می‌توانم از آبنما در فضای باز محافظت کنم؟

اگر به شما هشدار داده شده است که هوای سرد می‌تواند باعث ترک خوردن یا خراب شدن آبنماهای فضای باز شود، احتمال این وجود دارد که این آبنماها بد ساخته شده باشند یا از نگهداری خوبی برخوردار نباشند. یک شرکت معتبر از مواد با کیفیت بالا مانند برنز برای ایجاد فواره‌هایی که تقریباً در برابر هر نوع آب و هوای نامساعد مقاومت می‌کنند استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، چنین شرکت‌هایی در مورد چگونگی تخلیه و پوشاندن آبنماهای فضای باز هنگام استفاده از آن‌ها مشاوره کافی ارائه می‌دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عملیات ریاضی *