شناخت انواع آبنما

بهتر است قبل از خرید انواع مختلف آبنماها، در مورد آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشیم تا در نهایت با یک سرمایه‌گذاری درست، خرید مناسبی انجام دهیم. 

مهم‌ترین دلایل شناخت انواع آبنما

مهم‌ترین دلایل شناخت انواع آبنما عبارت است از:

  1. آبنما و استخر سبب تعدیل دما می‌شود
  2.  آب جاری بزرگنمایی می‌کند
  3. آب، آبنما و آرامش
  4.  آبنما برای زیبایی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد. 

1. آبنما و استخر سبب تعدیل دما می‌شود

در روزهای گرم تابستان، جاری شدن آب سبب تعدیل دما و کاهش آن می‌شود، رطوبت محیط را افزایش داده و دمای نقطه شبنم را کاهش می‌دهد. در یک روز گرم تابستانی که دمای آن به 44 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد استفاده از آبنما و استخر سبب کاهش گرمای محیط شده و آن را خنک‌تر کرده و به مکانی دلپذیرتر جهت استراحت تبدیل می‌­کند.
با عمل کردن آبنما و پاشش آب در جهت طولی، عرضی و ارتفاعی و افزایش رطوبت محیط و کاهش میزان دمای نقطه شبنم شما می‌توانید در ساعات روز یک رنگین کمان زیبا را با عملکرد آبنمای موجود در استخر خود‌ ایجاد کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید به راحتی در روزهایی که بارندگی ندارد یک رنگین کمان زیبا را در ملک خود داشته باشید و از خنکی و کاهش دمایی که ابنما‌ ایجاد می‌کند لذت ببرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اصولا جهت ‌ایجاد رنگین کمان با جلوه­ای زیبا از آبنما، آب مورد استفاده و خارج شده از نازل­‌ها و فواره‌ها باید تمیز باشد پس هرچند وقت یکبار با توجه به شرایط محیطی اقدام به تمیز کردن آب حوضچه یا استخر نمایید.

10 دلیل برای‌این که آبنماها را بیشتر و بهتر بشناسیم (بخش سوم)

2. آب جاری بزرگنمایی می‌کند

آب ذخیره شده در استخر و مخصوصا آب جاری با توجه به ضریب تابش، بازتاب و شکست نوری که دارد سبب‌ ایجاد و القای حس بزرگتر بودن محیط را به ناظران می‌دهد. برای‌ ایجاد حداکثر حس بزرگنمایی ناشی از آب سعی کنید لوازم و وسایلی که در اطراف آبنما و استخر قرار می‌گیرند در انواع رنگ­‌های تیره مانند آبی­ تیره و … باشند.
نکته مذکور جهت مشاهده و بزرگنمایی در روز است اما نکته‌ای که در افزایش هرچه بیشتر بزرگنمایی آب روان یا استفاده از آبنما و استخر در شب مطرح است‌ این است که نورپردازی آبنما و استخر را از داخل آب به صورت پایین به بالا با زاویه کمی از سطح قائم انجام دهید.
استفاده از انواع پرژکتور، وال واشر یا ریسمان نوری در داخل آب باید با درجه حفاظت بالا (IP68) و ولتاژ کاری 12 یا 24 ولت باشند.‌
اینگونه نورپردازی از پایین به بالا با توجه به خاصیت و ضریب بازتابش و شکست نور در آب سبب ‌ایجاد حس بزرگنمایی محیط در ذهن و دیدگان ناظران می‌شود و مخصوصا ‌این نورپردازی مذکور در شب با استفاده از طیف‌های رنگی نور مختلف به زیبایی هرچه بیشتر محیط کمک شایانی می‌کند.

آب جاری بزرگنمایی می‌کند.

3. آب، آبنما و آرامش

صدای آب و آب جاری آرامش را در محیط باغ برای افراد دوچندان می‌کند. اگر شما از بیماری‌­های ناشی از آلودگی صوتی مخصوصا در شهرها رنج می برید و درمانگر شما توصیه به مسافرت به مکانی مانند سواحل یا آبشارها یا برکه‌ها را دارد دلیل آن ‌این است که اصولا صدای آب جاری در افراد مختلف سبب‌ ایجاد القای حس آرامش در آن‌ها می‌شود.‌این نوع حس آرامش ‌ایجاد شده معمولا به نوعی است که میزان دغدغه‌ها و وسواس­‌های فکری را به حداقل می‌رساند پس توصیه ما به شما آرامش است.
آرامشی که سطح زندگی شما را بهتر کند، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و در نتیجه کیفیت زندگی شما و اطرافیانتان را بالا برد. استفاده از انواع آبنما مانند آبنمای خانگی و یا آبنمای حبابی و صدای آب جاری سبب ‌ایجاد القای حس آرامش در افراد شده و تاثیر آلودگی‌های صوتی محیطی را در افراد به میزان زیادی کاهش می‌دهد به گونه‌ای که انجام روش‌های درمانی که از یوگا و مدیتیشن بهره می­‌برند در کنار سواحل و آبشارها به دلیل القای حس آرامش بیشتر، بیشتر از مکان‌های دیگر توصیه می­‌شود. برای القای هرچه بیشتر حس آرامش در باغ خود علاوه بر استفاده از آبنما توصیه می‌شود از انواع گلها و گیاهان زیبا در کنار حوض  و استخر خود استفاده کنید تا زیبایی بصری محیط را به حداکثر برسانید.‌این گل‌ها و گیاهان مذکور با اشاعه عطر روح افزا خود، القا حس آرامش به افراد را به میزان زیادی افزایش می‌دهند.

آب، آبنما و آرامش

4. آبنما برای زیبایی

در تمامی کشورهای پیشرفته به وفور از آبنما و نورپردازی آن چه در اماکن عمومی و دولتی و چه در اماکن شخصی استفاده می­‌کنند بدین ترتیب که بیشترین تعداد آبنماها در جهان در ‌ایالات متحده و دوم در آلمان و هلند و سوم در روسیه و سوئیس و چهارم در فرانسه وجود دارد. بیشترین نسبت آبنما به جمعیت را نیز کشور ثروتمند قطر دارد.
کشورهای نامبرده شده از تکنولوژی بالایی در صنعت آبنما و نورپردازی بهره مند بوده و آبنماهایی اجرایی در آن‌ها اصولا از سطح فناوری و تکنولوژی بالایی در ساخت و اجرا بهره­ می‌­برند. ‌این پیشرفت‌­های تکنولوژی در انواع پروتکل‌های برنامه نویس و استانداردهای آبنما و نیز در لوازم و تجهیزات آن‌ها به وضوح قابل مشاهده است. اصولا استفاده از آبنما در جهت ‌ایجاد یک حس خوب توام با آرامش در نظر افراد است و با‌ ایجاد افکت­‌های مختلفی که با پیشرفت تکنولوژی در صنعت آبنما و نورپردازی به وجود می‌آید ‌این القای حس خوب بهتر و بیش از پیش شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عملیات ریاضی *